Digitalisierung im Vertrieb
Was leistet Vertriebsautomatisierung und welches Mindset braucht mein Vertrieb dazu? Video ansehenBekannt aus:
Vortragsredner zur Digitalisierung im Vertrieb
Wie weit lässt sich Vertrieb eigentlich schon automatisieren? Digitalisierung im Vertrieb ist für Sie eine wichtige Frage und Sie sind auf der Suche nach einem inspirierenden Vortrag oder einem Keynote Speaker? Sie möchten Ihren Teilnehmern einen State-of-the-art-Vortrag zur digitalen Transformation im Bereich Vertrieb und Kundenansprache bieten? Sie suchen für Ihr Führungskräftemeeting oder Kundenevent, Ihre Jahrestagung oder Ihre Mitarbeiterveranstaltung einen Impuls von außen? Dann sind Sie hier genau richtig.
Speaker-Profil
Was macht ein Vortragsredner und Autor, der nicht nur Fernsehnachrichten moderiert, einen Roman geschrieben und mehr als 15 Jahre Erfahrung in Vertrieb und Marketing hat, anders als andere Keynote Speaker?
Überzeugung
Die Zukunft ist da. Weite Bereiche von Vertrieb und Kundenansprache lassen sich bereits automatisieren. Deshalb braucht Vertrieb ein neues Mindset. Denn nur mit offenem Dialog auf Augenhöhe werden wir den maximalen Nutzen aus der digitalen Transformation ziehen.
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Aktuelle Vorträge
QUALITÄTSGEMEINSCHAFT
Tim Cortinovis ist Mitglied der GSA, German Speakers Association. Das ist die Qualitätsgemeinschaft der professionellen Vortragsredner in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Durch regelmäßigen Austausch und Fortbildungen wird ein hohes Niveau garantiert.
Auch das Deutsche Rednerlexikon führt Tim Cortinovis als Redner und Experten zum Thema Digitalisierung und Automatisierung im Vertrieb.
Fast live erleben….
Was kann im B2B-Vertrieb automatisiert werden? Was sind neueste Trends? Wie werden wir in Zukunft mit unseren Kunden kommunizieren?
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Kunden sagen:
Die digitale Welt verändert sich rasant, jeden Tag. Neue Ideen, Tools, Innovationen. Hier teile ich alles, was ich für wichtig halte oder von dem ich glaube, dass es wichtig werden wird:
AI in an Enterprise: How to Advance to the Next Level
In a recently published article from The Information, the role of Artificial Intelligence (AI) in advancing enterprises to the next level is explored. The piece delves into how AI can optimize business operations, provide data-driven solutions, customize consumer experiences, and revolutionize decision-making processes. Furthermore, the integration of AI with advanced technologies and trends such as cloud computing, big data, and the Internet of Things (IoT) allows businesses to tap into unprecedented opportunities for growth and competitiveness.
So why does this matter? The increasing digitalization in all sectors is creating a rapidly evolving environment where businesses need to adapt or risk being left behind. The adoption of AI not only offers an edge in this digital race but also configures companies for the future, shaping the trajectory of their success. For whom is this important? Essentially every industry stands to benefit from the AI revolution, as this technology can significantly transform operations, increase efficiency, produce insights, and improve customer relationships in sectors ranging from healthcare to finance to retail.
Uncover more intricate insights and understand the value AI can offer to your business by reading the full story at [www.theinformation.com](https://www.theinformation.com/articles/ai-in-an-enterprise-how-to-advance-to-the-next-level).
The promise and the reality of gen AI agents in the enterprise
Infotainment News: Meet Gen AI, the Futuristic Agents in the Enterprise
The wave of Gen AI agents is on the rise and their potential cannot be understated. A recent report by McKinsey underlines the promise and reality of these intelligent virtual teammates in the business world. The advancements in artificial intelligence bring forth a new dynamic to how enterprises operate, hinging on increased efficiency, productivity, and bespoke customer relations courtesy of Gen AI agents.
Why does it matter? With advents in technology, businesses are continuously seeking innovative approaches to gain a competitive edge. The integration of Gen AI agents could redefine business operations, by streamlining tasks, improving customer relationships, and up-scaling productivity across sectors. It’s revolutionizing the way we perceive and interact with technology in a business setting, and its capability extends far beyond our current comprehension.
For whom is it important? This is significant news for decision-makers across sectors, particularly those in the tech sector, business strategists, and even consumers who stand to benefit from more efficient services. If you are related to any enterprise — be it a start-up, a multinational company, or a consumer-oriented business — understanding the potential implications and opportunities brought forward by Gen AI is the key to stay ahead.
Read the whole story here: [www.mckinsey.com/industries/technology-media-and-telecommunications/our-insights/the-promise-and-the-reality-of-gen-ai-agents-in-the-enterprise](https://www.mckinsey.com/industries/technology-media-and-telecommunications/our-insights/the-promise-and-the-reality-of-gen-ai-agents-in-the-enterprise)
AI In CRM: How AI is Reshaping Customer Experiences
Artificial intelligence (AI) is revolutionizing the world of Customer Relationship Management (CRM), exponentially enhancing its impact on businesses globally, as reported by eweek.com. AI works seamlessly with CRM by predicting customer behavior and demands, making recommendations based on historical data analysis, and engaging customers in real-time interactions, thus elevating customer service level to a new high. Moreover, AI not only improves the accuracy and speed of the routine tasks but also facilitates instantaneous decision-making process, paving the way for stronger customer-business relationships.
Why does it matter? AI incorporation in CRM systems is important as it revolutionizes customer service, making businesses more efficient and productive. AI enabled CRM automates routine tasks, reducing the potential for human error, boosting accuracy and productivity. It’s not an exaggeration to say that AI is set to redefine the way businesses interact with their customers, creating a more proactive and personalized service.
For whom is it important? This powerful blend of AI and CRM is crucial for business leaders, customer service executives, and indeed everyone involved in client relationship management spectrum across industries. It offers them the potential to deliver superior service and consequently increase customer loyalty and market share. Read the whole story here: [www.eweek.com](https://www.eweek.com/artificial-intelligence/ai-in-crm/).
SECHS GRÜNDE FÜR TIM CORTINOVIS
Sechs Gründe Tim Cortinovis als Vortragsredner zu beauftragen
Expertise
Nachprüfbar
Lesen Sie Stimmen begeisterter Teilnehmer und lassen auch Sie sich mitreißen von Esprit und Inspirationen.
Unterhaltung
Zu gutem Vertrieb gehören nicht nur gute Unterhaltungen, dazu gehört auch, unterhaltsam zu sein. Und das macht der ehemalige Fernsehmoderator und Romanautor selber vor. Denn es geht nicht nur darum, die relevanten Fakten zu präsentieren, sondern diese auch in spannenden Geschichten zu verpacken.
100% Professionell
Wenn Sie Tim Cortinovis buchen, können Sie sich darauf verlassen, dass alles 100%ig professionell klappt und die Absprachen funktionieren.
Praxis nah
Tim Cortinovis vermittelt nur, was er selber erfolgreich seit vielen Jahren anwendet. Alle Tipps und Ideen sind praxiserprobt und halten jeden Praxistest aus.
Service
Sie müssen einfach nur Tim Cortinovis buchen. Wir übernehmen alles andere als Service für Sie im Hintergrund.